12 juni: Port Angeles – Sequim - Reisverslag uit Sequim, Verenigde Staten van Jan en Angela Stobbe en van Heerwaarden - WaarBenJij.nu 12 juni: Port Angeles – Sequim - Reisverslag uit Sequim, Verenigde Staten van Jan en Angela Stobbe en van Heerwaarden - WaarBenJij.nu

12 juni: Port Angeles – Sequim

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan en Angela

13 Juni 2018 | Verenigde Staten, Sequim

Maandagavond op TV Trump en Kim Jong Un gevolgd (het was in Singapore al dinsdag). Vanmorgen de wekker gezet, want het ontbijt was vroeg. Het was een zielige bedoeling: plastic bordjes, plastic bestek en kartonnen bekertjes. Het was er ook nog eens propvol..

Vandaag rijden we naar Sequim, dat is maar een klein stukje naar het oosten. Omdat het niet zo ver is, gaan we onderweg geocachen. We beginnen met de pier in Port Angeles. Er liggen er 5 en we hebben ze allemaal gevonden. Ook de antwoorden op de vraag voor de earthcache kunnen we beantwoorden. Bij de laatste cache kwam een Amerikaans stel op ons aflopen.’What are you doing on our pier, get out!’ Beleefd heeft Jan geantwoord dat we meteen zullen vertrekken. Toen de oudere vrouw wat dichterbij kwam, zag ze dat ze zich vergiste: ze dacht dat we een bevriend echtpaar waren, die ze gekscherend probeerde te verjagen. Ze verontschuldigde zich, ze schaamde zich diep door ons zo te bejegenen, maar het was grappig bedoeld. We lachten vrolijk met ze mee. Maakt toch niets uit, kan gebeuren.

Toevallig waren we wel klaar met de pier, dus we reden weg. We hebben in Port Angeles ook nog wat geocaches gedaan. Eentje lag bij een welkomstbord van Port Angeles en om daar te komen, parkeerden we bij McDonalds - en Jan hoefde daar niet eens naar binnen!

We rijden verder naar een mooi stuk natuur. Daar liggen er een stuk of zes op loopafstand langs de Olympic Discovery Trail. Sommigen waren makkelijk te vinden, sommigen wat lastiger. Beetje klauteren hoorde er ook bij. We vonden dat wel genoeg voor de geocache ochtend en reden door naar een volgend natuurparkje. Dat volgende parkje had geen eetgelegenheid, dus hebben we maar onze nootjes en waterfles als lunch genomen. Het park stelde niet veel voor, wel hebben we daar een paar caches gevonden.
We besloten door te rijden naar onze eindbestemming, Sequim. Daar hebben heerlijk geluncht bij Oak Table Cafe. Het begon al goed, want de koffie bleef maar aangevuld worden. De omelet van Jan was gigantisch en daar hoorde dan ook nog een side-dish bij van 3 pannenkoeken. Angela had een veggie-sandwich: ze kreeg 2 gezonde boterhammen, maar daar zat dan ook nog ‘waffled fries’ bij. Zie de foto’s!! Heerlijk amerikaans en een heel gezellige familietent. Een aanrader! In het dorp vervolgens nog een leuke multi gedaan met muurschilderingen. Ten slotte nog even naar de supermarkt...lekkers voor onderweg en ’s avonds en dit keer ook een maaltijdsalade en een magnetronmaaltijd erbij, want na zo’n lunch willen we vanavond graag simpel eten.
Toen naar onze eindbestemming, Holiday Inn Hotel. Dat zag er netjes uit en er is zelfs een zwembad. Of we daar vandaag nog gebruik van gaan maken? We blijven 2 dagen, dus wie weet.

• 13 Juni 2018 - 06:23

Ellie:

Elke ochtend bij ontbijt weer een feest om jullie belevenissen te lezen

• 13 Juni 2018 - 22:42

Thea:

Met Wie is de mol? wel gezien hoe mooi Oregon is!