06 juni: Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Jan en Angela Stobbe en van Heerwaarden - WaarBenJij.nu 06 juni: Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Jan en Angela Stobbe en van Heerwaarden - WaarBenJij.nu

06 juni: Vancouver

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan en Angela

06 Juni 2018 | Canada, Vancouver

Vandaag onze eerste hele dag in Canada. Jan heeft opnieuw slecht geslapen, maar dat lag zeker niet aan het bed. Dat was prima. Na het opstaan, douchen en aankleden, tijd voor het ontbijt. We zaten op een verwarmd terras te genieten van ons ontbijt en… van het voorbijrazende verkeer, Canadezen die gewoon op weg waren naar hun werk.

Vandaag willen we Vancouver downtown bekijken en in ieder geval minimaal 1 geocache vinden, want in Canada hebben we nooit eerder gegeocached. Eerst met de auto over de Lion Gate brigde naar Stanley Park, dat stond wel op het verlanglijstje. Daar aangekomen stond de HopOnHopOff bus klaar en daar is Jan altijd groot fan van, dus voordat we het wisten waren we al in een cabriobus op weg naar het centrum van Vancouver.

Al snel stapten we uit, en daar spotte Angela huurfietsen. Ook leuk! Na wat heen en weer gediscussieer besloten we eerst een stuk te gaan wandelen, op zoek naar onze eerste Canadese cache. Die werd al snel gespot, maar helaas, er zat een vrouw op het bankje. Zij stond op om verder te gaan, en toen ze ons naar het bankje zagen gaan zei ze “leuke hobby he, dat geocachen”. Het was een hobbygenoot uit Minneota. Dat was best grappig.

We besloten weer on de bus te hoppen. Bij het uitstappen kwam Jan een Kasbank-collega van lang geleden tegen... even mee gekletst. Jan bekende later dat hij geen idee had, hoe die collega heette. We stapten uit bij Granville Island, een schiereilandje onder een verkeersbrug. Dat was een geweldige ervaring! Een leuke multicache voerde ons langs leuke winkeltjes, grappige kunstzinnige dingen, lekkere koeken bij de koffie, een public market waar zelfs Jan met plezier doorheen wandelde. We vonden op het eind de cache ook nog! Ook deze zat weer onder een bankje.

De volgende halte was in China Town. Daar was een Oosterse Tuin ingericht, heerlijk rustig, genieten van de bloemen, de vijvers met de karpers. Na een korte wandeling stonden we weer buiten en liepen een souvenirwinkeltje in voor wat Canadese snuisterijen. Vervolgens nog een kleine multi cache gedaan. Ook nu kwamen we op een pleintje terecht midden in China Town, waar we anders nooit geweest zouden zijn.

Toen naar de wijk GasTown gewandeld en weer on de bus gehopt. Terug naar Stanley Park. We hebben daar de Totempalen bezocht, nog even twee geocaches opgepikt en met de laatste HopOnHopOff bus terug gereden naar onze startplaats bij Prospect Point. Na een welverdiende koffie op zoek gegaan waar we eens lekker konden eten. Een Sushi Restaurant, dat was net wat we nodig hadden. Na een korte, maar lekkere maaltijd zijn we rond 20:00 weer uitgeteld op onze motelkamer.
Conclusie: Vancouver is een hippe, relaxte, mooi gelegen stad.