04 juni - in Seattle - Reisverslag uit Seattle, Verenigde Staten van Jan en Angela Stobbe en van Heerwaarden - WaarBenJij.nu 04 juni - in Seattle - Reisverslag uit Seattle, Verenigde Staten van Jan en Angela Stobbe en van Heerwaarden - WaarBenJij.nu

04 juni - in Seattle

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan en Angela

04 Juni 2018 | Verenigde Staten, Seattle

Vandaag een topdag gehad!!
Na een slechte nacht (Sleepless in Seattle..) werden we al vroeg wakker. Voor 8 uur ’s morgens zaten we al in de centrale ruimte waar volgens ons het ontbijt zou zijn. De tijd verstreek, maar er gebeurde niets... was dit dan toch niet zo’n goede B&B? Even na 8 uur gaat Jan op onderzoek uit, opent wat gesloten deuren en achter eentje treft hij een keuken met onze gastvrouw, druk bezig om de ontbijttafel in te richten. Da’s opgelost. Aan de koffie, en toasted bread en fruithapjes, yoghurtjes, allemaal heel gezond. Ook de andere gasten kwamen binnen. Er werd wat vriendelijk heen en weer gebabbeld.

Dan op pad, maar het regent! Ach ja, in de auto zitten we droog. Komt vast wel goed. Jan stelt voor om eerst de Underground toer te doen. De auto in een parkeergarage gezet op de 8ste verdieping. De gids, Lisa, vertelde de geschiedenis van Seattle, leidde ons door allerlei ondergrondse ruimtes en gangen en vertelde daar heel enthousiast en met humor haar verhalen. Seattle is na een grote brand flink verhoogd, waardoor die ‘underground’ wereld is ontstaan. We hebben daar van genoten!

Na afloop naar Starbucks voor de koffie en wifi. We maakten plannen voor het vervolg van de dag. Het weer knapte gelukkig op en we besloten om wandelend via een aantal sightseeing punten in de richting van de Space Needle te gaan - die staat bovenaan de bucket list!

De wandeltocht langs de kade (waterfront) was prettig en het uitzicht was prima. Bij het Aquarium stonden we even stil, maar besloten $28 pp te bezuinigen door het niet te bezoeken. We gingen recht op ons doel af: de Olympic Sculpture Park. Angela wist dat daar een heel gewilde multicache was met opdrachten die langs een aantal van de beelden zou gaan, dus dat was een combinatie die wij wel prettig vinden. De vragen waren niet al te moeilijk voor ervaren geocachers dat wij zijn. En de beeldentuin best mooi! Anderhalf uur later, 17 antwoorden later hadden we een coördinaat samengesteld die groen gaf op de checker. Nu nog even zoeken: tussen boompje en struikjes, ergens in een rots oever. Dat viel niet mee, maar Angela gaf toch redelijk snel de ‘Ajeto’ . Onze naam gelogd en dan genieten van een verdiend rustmomentje. In de verte doemt de SpaceNeedle op.

In Seattle spreken ze van ‘uptown’ en ‘downtown’. Dat is in Seattle ook letterlijk: de Waterfront is behoorlijk ‘downtown’ en het centrum, waar ook de Space Needle staat is zéér uptown, dus dat was nog een behoorlijke wandeling naar boven. In 1962 was er de wereld tentoonstelling in Seattle en daartoe is een heel center ontwikkeld, met de SpaceNeedle als markantste punt. Het Center bestaat uit een autoluw gebied, met allerlei paviljoenen en pleinen, een glas-museum, een monorail en de SpaceNeedle.

Eenmaal aangekomen, stonden we in een rij, maar dat liep best wel snel door. Er was een body- en tas scan voordat we verder naar binnen mochten, maar dat liep soepeltjes. Met de lift naar boven, 184 meter hoog (net als de Euromast). Het was prachtig weer geworden en we konden dus heeel ver kijken. Door de verbouwing was een klein deel van de buiten omgang afgesloten, en het restaurant ook. Maar Wow, wat een uitzicht. We hebben daar lekker hoog en droog op een bankje gezeten, genoten van het uitzicht, het weer en de vele andere toeristen die, net zoals wij, druk foto’s maakten bij de glazen wanden.
Toen weer terug naar beneden en even lekker ondergedompeld in de merchandising van de SpaceNeedle. De eerste souvenirs gekocht, dus tastbare herinneringen van het (letterlijk en figuurlijk) hoogtepunt van de dag.

De Monorail bleek een ideale manier te zijn om weer terug te gaan naar het centrum van Seattle. Moe maar voldaan waren we in no-time weer in het centrum. Het was half 5, we hadden niet echt gelunched. Jan’s oog viel op VeggieGrill. Nou, dat klonk toch heel aantrekkelijk voor Angela: een vegetarische snackbar. Vrij snel zaten we aan een prima maaltijd. Niet alleen maar supergezonde salades, maar ook vega-broodje burger met friet.

Met de auto terug naar onze B&B en binnen no-time lagen we heerlijk te ronken op bed. Vanavond nog even de dag van morgen voorbereiden: dan vertrekken we naar Vancouver. Over een week komen we weer terug in Seattle, er is nog genoeg voor een vervolgbezoek.

• 05 Juni 2018 - 07:46

Thea:

Leuk om jullie reis weer te kunnen volgen!
    Vancouver vond ik een hele leuke stad. Veel plezier

Groetjes,
    Thea.

• 05 Juni 2018 - 15:50

Ina:

Dank voor de link. Ik ga het volgen. Veel plezier, genieten!