17 juni: Portland - Reisverslag uit Portland, Verenigde Staten van Jan en Angela Stobbe en van Heerwaarden - WaarBenJij.nu 17 juni: Portland - Reisverslag uit Portland, Verenigde Staten van Jan en Angela Stobbe en van Heerwaarden - WaarBenJij.nu

17 juni: Portland

Door: Angela

Blijf op de hoogte en volg Jan en Angela

18 Juni 2018 | Verenigde Staten, Portland

Zondag, duur hotel, dus lekker uitslapen tot 10 u en dan naar een ontbijtzaal met echte bediening! Ontbijt bleek níet inbegrepen (Ton: Booking.com heeft ons hier om de tuin geleid, of we waren te moe toen we het hotel boekten!).

Het is een schitterend zonnige dag, en wij gaan naar het zuiden om daar in de bossen de ‘oudste geocache ter wereld’ te bezoeken. Heel erg historisch is dat niet, want het spelletje dateert van het jaar 2000. Maar toch leuk.

Het is een mooi glooiend gebied waar we doorheen rijden, soms landerijen, soms bossen. Prachtig landschap. Op de bestemming (ca. 40 km van Portland) ligt vlakbij de weg een plaquette (foto!!) en even het bos in ligt dan een emmer met logboekje. In dat stuk bos vinden we in totaal 10 caches, er zijn heel leuke bij, zoals een grote emmer vol met fotorolletjes: je moet uit zien te vinden waar het logboekje dan in zit (oplossing: onder de emmer geplakt!). Bij een andere zit een plastic pijp achter een boom, en moet je daarin blazen om de cache uit de pijp te krijgen. De bospaden zijn soms wat uitdagend, we klauteren wat af en hebben het anti-muggenmiddel echt wel nodig. We zijn heel tevreden na het volbrengen van deze missie.

Daarna zit Jan te stralen in de auto: al zijn missies zijn nu echt volbracht!! We rijden terug naar het westen langs lake Oswego, en komen dan in het Washington Park ten westen van Portland. Daar is een prachtige International Rose Test Garden (zie foto’s). Heerlijk relaxed liggen er mensen in de schaduw te lezen, en anderen maken selfies bij elk rozenperkje. Het ziet er prachtig uit, veel rozen zijn net een beetje uitgebloeid, en een saxofonist speelt lazy-Sunday muziek.

Laat in de middag is de lucht donker, het regent, wij gaan terug naar ons hotel (eerst even drank en voedsel scoren in een supermarkt). We eten uit de magnetron vanavond!

• 18 Juni 2018 - 13:07

Thea:

Gelukkig in elk geval de missies volbracht. Dus eigenlijk kunnen jullie naar huis