14 juni: van Sequim naar Seattle - Reisverslag uit Sequim, Verenigde Staten van Jan en Angela Stobbe en van Heerwaarden - WaarBenJij.nu 14 juni: van Sequim naar Seattle - Reisverslag uit Sequim, Verenigde Staten van Jan en Angela Stobbe en van Heerwaarden - WaarBenJij.nu

14 juni: van Sequim naar Seattle

Door: Angela

Blijf op de hoogte en volg Jan en Angela

15 Juni 2018 | Verenigde Staten, Sequim

Angela heeft opeens last van een knie (vocht, artrose?), waardoor ’s nachts slecht werd geslapen. Maar vanmorgen scheen de zon weer, en we gaan lekker op weg naar Seattle. We doen Seattle in deze vakantie twee keer aan, omdat we op vrijdag 15 juni twee meetings hebben bij het Geocaching Hoofdkwartier. Onze eerste cirkel (Seattle-Vancouver-Vancouver Island – Olympic peninsula – Seattle) van deze vakantie is nu rond, de tweede wordt een rondje naar Oregon (Portland), vanaf zaterdag.

Naar Seattle was een leuke trip, over een lage brug, en een stukje met een veerpont. We kwamen aan ten noorden van Seattle. De hele dag in Noord Seattle gebleven:
- Eerst een wandeling (een geo-multicache zul je bedoelen) over het Acacia Memorial Park. Typisch zo’n plek waar je nooit zou komen, maar die wel de moeite waard blijkt. En leerzaam. Zie je op Nederlandse begraafplaatsen één wand voor de urnen, hier zijn verschillende plekken / monumenten waar je een plaquette op kunt laten plaatsen. Het is vooral mooi en rustgevend. Wij hebben er uiteindelijk het ‘graf’ van Jack de Squirrel gevonden (zie foto’s).
- De rest van de middag gewandeld in Fremont, de wijk vlak boven het centrum van Seattle. Hier hebben we de hoofdkantoren van Geocaching en Google vlak bij elkaar. Het is een hippe wijk aan het water. Er staat zelfs een standbeeld van Lenin (na 1989 gestolen uit Polen!!) en nota bene op die plek was een groep ‘alternatievelingen’ bezig een demonstratie op te starten. We hebben hier een serie van 8 speciale caches gedaan, zodat we morgen bij het hoofdkwartier een speciaal certificaat kunnen krijgen.

Jan had een paar jaar geleden al een zgn. Travelbug op reis gestuurd (gewoon een sleutelhanger met een speciale code): geocachers brengen die van cache naar cache. Deze had Seattle als doel, en tot vorige week wisten we ook wáár in Seattle we hem konden vinden voor een hereniging. Hij is echter eergisteren door een Duitser opgepikt, die heeft niet goed opgelet en hem gisteren meegenomen naar Duitsland. Meestal vinden eigenaren zo’n verre reis voor hun bug prachtig, maar Jan heeft vanmiddag even zitten huilen vanwege zijn mislukte hereniging!

Daarna nog even lekker gegeten – nieuw jargon: tater tots (gefrituurde aardappelballetjes). In Noord Seattle hebben we voor 2 nachten een goedkoop motel (Travelodge).

• 15 Juni 2018 - 08:03

Ellie:

Das balen Jan

• 15 Juni 2018 - 18:38

Thea:

Beide balen, dus. De een fysieke pijn en de ander een geestelijke pijn.
    Toch jammer dat je dannet 2 dagen te laat bent.
    Je moet me op hhet werkmaar eens uitleggen hoe dat precies zit met die travelbug, Jan!
    Veel plezier met de Oregon trip. Dan wel in Wie is de mol? land